torsdag 20 maj 2010

Ett långt liv, tålamod, frid och oräddhet

Idag har jag suttit och skrivit min hemtenta. TVÅ GÅNGER! Jag skrev det en gång och sparade det. Men eftersom min dator tydligen vill spökbajsa mappar som inte existerar och spara filer där i och sedan försvinna så ja, därmed försvann allt jag skrivit och gjort idag. Så med en stor ilska och sorg var det bara att börja om igen. Det mest bittra är att jag var så nöjd med det jag skrivit, inte alls lika nöjd med det jag fått printa ner nu i ren förbannelse. (Men tacktacktack till Michis och Moa som stod ut med mitt gråtade, svärande, snäsade och allmänt otrevliga jag!)

Så för att jag tyckte synd om mig själv impuls köpte jag en amulett från tradera. Citerar från annonsen "Vita Tara, medkänslans gudinna inom tibetanska Buddhismen. Vita Tara symboliserar långt liv, tålamod, frid och oräddhet". Jag vet inte om det stämmer att den symboliserar det, men det skiter jag i. Jag tänker åtminstone låtsas att den gör det. Jag behövde stora mängder tålamod idag. Och jag hoppades väl att den, i och med mitt köp, kunde den utrsråla det till mig genom datorn. Men det gjorde den väl inte, men kvar har jag ändå en förbannat fin amullet.

Inga kommentarer: