tisdag 22 juni 2010

Min filmhistoria

I flera år finns det en skräckfilm som jag vägrat att se. När den kom ut så var den en sådan hype runt den att genom att endast lyssna på vad andra sa om den gjorde att jag ville springa för livet. Jag totalvägrade se den, jag hörde att den skulle va så läskig att vuxna människor inte ens vågade titta, och för nio år sedan så var vuxna bland det modigaste som skulle finnas! Vilket vi nu kan konstatera inte riktigt stämmer då även jag räknas in i vuxenkategorin, levande bevis som man brukare säga. I alla fall, filmen skulle vara så läskig och verklighetstrogen att den skulle vara hemskt jobbig att se och man skulle i princip plågas igenom den. Jag hade nog till och med hört någonstans att den var baserad på en verklig historia! Sådana förväntingar hade jag om denna film och trodde seriöst (okej, nästan!) på dem... fram till igår.

Det händer inge direkt läskigt, inte så att man får se något. Förutom ett par blodiga tänder och avtryck från barnhänder, man får även se människor rasa av psykiska stressen att gå vilse och lite vooodoo-prylar. Någons om vet vilken film?

Men ja, vi kan då efter 9års läskiga förväntingar och nervositet bara jag hört namnet konstatera att Blair Witch Project suger och är bland det sämsta som någonsin producerats.

Inga kommentarer: