onsdag 21 juli 2010

Funderingar och inköp

Jag sitter och väntar på att jag ska bege mig mot jobbet! Japp, jag VÄNTAR. Samtidigt som det är skönt att jobba kväll för att man får sova så känns det som att hela dagen går ut på att vänta. Helt värdelöst. Men det finns väl för- och nackdelar med allt. Men tack vare denna väntan, kan man väl säga, har jag suttit och funderat på andra saker jag måste införskaffa mig i höst (främst till lägenheten), nämligen:
  • Helkroppsspegel! Nu får det vara slut med okej-hoppas-helheten-ser-okej-ut-för-jag-har-ingen-jävla-aning-tankar.
  • Hyllor. Närmare bestämt smink- och alltiallohyllor! Som ska befinna sig bredvid min spegel så jag äntligen kan få någonstans att sminka mig förutom i hallen...
  • En lampa till hallen. En sådan där hög med fot och med en skärm med fint tyg eller en skärm som man lätt kan klä om (Linda! Ögonen öppna när ní går runt i second-hand butiker. Ni har ju bil nu! Wey!)
  • Nattduksbord. Behövs väl inte förklaras närmare egentligen?
  • En fin gammal ram som är 50x70 till min finfina affisch som jag fick av Linda i inflyttningspresent.
  • Slutligen så är sista grejen redan löst, nämligen någon form av grej som det kommer musik ifrån. Jovisst har jag en dator men en grej med lite mer tryck i skulle inte skada. Så, jag har nämligen fått (läs:låna på obestämt tid men evig tid enligt mig) Mammas och Pappas CD slash radio slash LPspelare slash andra funktioner jag nog inte har en anning om inkulsive två högtalare. Kan det blir bättre?

När några av sakerna är fixade så kommer min lägenheten vara den bästa ever, vilket den redan iofs är, men det kommer bli helt fantastisk. Jag kommer nog aldrig lämna den! Eller ja, skulle man råka ramla över en likvärdig lgh med lika schysst hyra men med en balkong så skulle jag ju inte gråta av sorg. Men ser vi över Örebros tillgänglighet av schysst lägenheter med bra läge och fint pris inklusive en balkong ja... så ska vi inte ha för höga förhoppningar utan istället gråta av glädje över lägenheten jag redan har!

Inga kommentarer: