tisdag 14 september 2010

Det var den dagen

Jag sitter i min soffa och slö kollar lite på Idol och bredvid mig har jag boken: Nya sociallagarna. En fruktensvärt ointressant bok. Eller egentligen så är den väl inte det, den innehåller ju det lagar jag måste få ett hum om. Den är bara jobbigt skriven och ja, allmänt seg. Men även om denna tråkiga och sega bok förstör lite av min kväll och står i vägen för en mysig filmkväll hos Frida så har jag åtminstone haft en riktigt bra dag. Dagen startade med redovisning, som gick helt okej ändå och sedan grupparbete som gick riktigt bra.

Jag och Moa släppade ner min cykel till cykelaffären (läs: cykelverkstan) idag också. Jag har ju nämligen slarvat bort min cykelnyckel, wo...ho. Cykelmannen såg först glad ut över att se min cykel och lås, det var ju ett sånt fantastiskt lås(!), sedan såg han lite vissen ut när han förstod att det var det han skulle bryta upp. Men för 100 kronor skulle han göra det snyggt så jag en vacker dag kan sätta dit ett nytt lika fint lås. Efter denna bravad så promenderade jag över till Dennis och släpade med honom till Willys för inhandlande av mat och så promenderade vi vidare i regnet hem till mig och lagade mat. Blev nåt vad jag tror var libanesiskt med tzatziki och det var riktigt gott! Och för att det var gott så förstår vi nog alla att det inte var jag som stod för matlagningen, jag stod för tzatzikin och t.o.m för det fick jag direktiv (vilket det visade sig att jag behövde, haha). Men som sagt, det var dagens gran finale och fint nog har jag även en matlåda tills imorgon, yey!

Men nu har jag lagt ner lite för mycket tid på att skriva det här och ska återgå till Sociallagarna. Woop woop.

Inga kommentarer: