söndag 28 november 2010

Glögganalys

Idag har varit den mest oproduktiva dagen på säkert en månad. Jag vaknade imorse och kände mig som sju svåra år och nu ja... är jag kanske nere på 3 svåra år. Jag har ätit två mackor totalt idag och druckit ett stor glas juice. Härliga söndag, härliga första advent. Orkar heller inte laga någon mat så det får väl bli två mackor till snart. Anledning till varför det här såhär var för att det var utgång igår! Var med folk från klassen och det var jättekul! Tyvärr slutade kvällen lite tidigare än planerat för min del men sånt som händer ;P Men som sagt, jag hade i alla fall jättekul :)

Igår fick jag även smaka på årets glögg eller vad det är, den med smak av saffran. Och den smakade ja... alkohol och... glögg. Vart var saffranen?! Jag kände ingen smak av det alls, mina smaklökar kan väl iofs ha dött. Är ju ingen direkt finmat jag äter vanligtvis så det kan ju vara så att smaklökarna har gett upp i brist på variation av smaker. Jag tyckte i alla fall inte den var sådär jättegod, den var absolut inte äcklig. Den smakade ju åtminstone glögg. Lite mycket alkohol kanske, men så gillar jag också saftglögg mest. Men efter denna korta med ack så djupgående analys av årets glögg och mina smaklökar så börjar jag faktiskt känna mig lite småhungrig och ska nog göra min smörgåsar.


Jag igår! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du det där med glögg ,håller med om att saftglögg är det bästa:)har slingan blivit mer rosa????ma