onsdag 24 november 2010

Plugg, matlagning och sockersug

Universitetsbibliotekets databaser ger mig hjärnblödning. Att försöka hitta vetenskapliga artiklar på google ger mig hjärnblödning. Hur fantastiskt krånglig kan en uppgift vara? Eller är det så att jag gör uppgiften svårare än vad den är? Det jag vet är i alla fall att den just nu är tråkig! Blä.

Annars har jag varit i skolan idag, på en intressant föreläsning och så planerat lite med gruppen. I matlådan hade jag idag taco-kyckling. Det var så gott så jag nästan ville slicka rent lådan. Jag har aldrig lagat det förut men mitt första försök blev mer än lyckat! Jag tror jag börjar få lite kläm på det här med matlagning. Självklart har jag kunnat laga mat förut med men nu börjar det bli lite mer varierande! Jag håller även på att jobba bort mitt sockersug. Nu ska vi ha lite förändring! Baby steps I tell you. Därför har jag dom senaste dagarna överkonsumerat vatten så det nästan skvalpar i magen konstant och överäter mig på clementiner. Nu menar jag sockersug som i godis/kakor/bullar/bakelser/yadayada, nu har jag tidigare heller inte överkonsumerat detta och har aldrig bullar eller kakor hemma. Men ändå, lika bra att ge ett riktigt försök att bli av med suget! Så nu, gällande något, hejar jag på mig själv! ;D

Inga kommentarer: