onsdag 8 december 2010

Husdjurs dröm

Inatt drömde jag världens bästa och jobbigaste dröm. Jag ska börja med att berätta att jag ett tag nu har känt mig lite sällskapssjuk. Inte på grund av att jag inte har människor att umgås med, för det har jag massa fina personer för, utan mer någon att ha här hemma. Nu skulle jag ju kunna skaffa mig en pojkvän och flytta ihop med. Men det kräver ju engagemang på ett helt annat sätt, plus att jag varken har plats i badrumsskåpet eller hart någon garderob att dela med mig av. Därför skulle det vara mysigt med ett husdjur och det var det min dröm handlade om. Jag köpte världens finaste och underbaraste chihuahua. Den var så fin att jag nästan fick ont i hjärtat. När jag vaknade så var det nästan som jag saknade den på riktigt! Den skulle absolut vara fint med en hund, men det är jag just nu för egoistisk för. Jag skulle aldrig ha tid för det. Tråkigt nog, annars hade jag önskat mig en fin liten hund i julklapp. Men det finns ju husdjur som är mer självgående, så som kanin, hamster och katt. Självklart behöver man tid för dessa djur också, men inte på samma sätt som en hund. Men samtidigt så kan man inte gosa med en kanin eller hamster på samma sätt som med en hund eller katt. Dom är ju mer keliga djur. Men är jag verkligen en kattmänniska? Svårt det där, jag önskar från djupet av mitt hjärta att jag hade haft tid med en hund. Det hade varit underbart. Men det funkar ju som sagt inte, inte än i alla fall. Men ett husdjur, någon att bry sig om skulle jag ändå vilja ha. Min syster lät mer än överpepp när jag pratade om det, och just då på en kanin.Jag kunde till och med få en i julklapp, haha ;) Men jag måste fundera lite på det där, jag skulle vilja ha något litet, gosigt och pälsbeklätt att bry mig om!

Men det jag undrar till sist är är, när skulle man egentligen då ha tid för en hund? När jag är klar med skolan, så ska jag jobba. Så vi människor har ju alltid nåt, kan någon snälla berätta när tiden för hund kommer? Tack.

En fin chihuahua, minus det där halsbandet då.
Oh, jag får ont i hjärtat.

Inga kommentarer: