onsdag 22 december 2010

Ibland undrar jag

Ibland undrar jag om jag skulle försöka planera om min tid så jag kan ha en hund.
Ibland undrar jag hur det känns att bli jagad, jagad av någon med snälla känslor.
Ibland undrar jag om det verkligen är så att tvättmaskinen äter upp strumpor.
Ibland undrar jag om den känslan jag har nu kommer bli mitt normalläge.
Ibland undrar jag om det är jag som upprepar samma misstag hela tiden.
Ibland undrar jag varför inte livet någon gång kan vara som på film.
Ibland undrar jag varför Lipton gör sjuka djurförsök med sina téer.
Ibland undrar jag varför människor kör fulla och är så egoistiska.
Ibland undrar jag om jag verkligen ser mig själv med rätta ögon. 
Ibland undrar jag varför jag kan se det här mönstret som jag gör.
Ibland undrar jag om mitt system av känslor har blivit rubbat.
Ibland undrar jag om jag borde ta mig mer tid för att pyssla.
Ibland undrar jag om mina funderingar gör någon skillnad.
Ibland undrar jag varför jag inte kunnat få bli 10 cm längre.
Ibland undrar jag om jag kan sluta analysera och bara vara.
Ibland undrar jag hur damm kan produceras så snabbt.
Ibland undrar jag hur mitt liv kommer se ut om tio år.
Ibland undrar jag varför pengar har blivit så viktigt.
Ibland undrar jag hur det känns att vara hel igen.
Ibland undrar jag om jag kan sluta undra.

Inga kommentarer: