måndag 21 oktober 2013

Kyss mig så att nånting händer, Slå mig så nånting blöder. Elda upp mitt hus, gör det ikväll, Så det finns nåt som glöder.

Det känns som att livet står still ibland. Att jag egentligen inte gör så mycket och jag är heller inte på väg någonstans. Jag tog min examen i juni i år och jag söker jobb på jobb på jobb. Men jag vet aldrig om det ens leder till något. Jag har turen nog att få jobba extra på mitt fantastiska sommarjobb, och turligt nog får jag en hel del timmar. Jag får in pengar men jag vågar inte göra något. För tänk om jag en dag skulle stå där helt utan jobb. Därför vågar jag inte göra någonting, just nu handlar allt om pengar. Jag har inte gjort någonting sen förra året augusti. Jag har gjort enstaka Stockholmsvistelser i sommar, men det känns liksom inte. Mitt liv rör sig inte, det står still på alla jävla plan. Och det enda jag ser och känner är hur varenda människa jag vet är på väg någonstans och jag bara står här, dels för att jag inte vågar göra någonting och dels för att det inte händer någonting. Människor är på väg till en nya stad, till sin gamla stad, till en ny lägenheten eller bara har hittat den där personen som gör att nätterna inte känns fullt lika ensamma.

Inga kommentarer: