torsdag 22 april 2010

Jag får liksom ingen ordning

Skolan äter upp all tid jag är vaken, även om jag sitter och pluggar eller inte. Jag har skola nästan varje dag, alltså föreläsningar eller seminarium. När jag inte har något av dessa två är det grupparbete som gäller och sedan ska det utöver detta menar schemaläggarna att vi ska hinna med individuella uppgifter. Det som var bra i förra kursen var att även om vi hade mycket så hade vi en sak i taget och det gjorde att (åtminstone jag) kom ihåg mer, nu minns jag knappt vad det senaste arbetet vi skrev handlade om, åtminstone känns det så.

Något som blir det sämsta av allt det här är att när jag väl tar paus från pluggandet så får jag ångest och känner jag inte borde göra det utan borde säga Hej till Vetenskapsteori istället. Så vi kan analysera det här som Payne (om jag inte missminner mig) skulle göra; Inflödet är för mycket fakta/kunskap som ska mosas in, genomflödet är ångest och utflödet blir dåligt gjorde arbeten och glömska av tidigare gjorda uppgifterna.

Vi kan åtminstone låtsas att min analys är rätt. Om inte, så spelar det ingen roll, för vem av er ska bevisa mig fel? HAHA. Eller okej, klasskompisar som läser detta får inte uttrycka sig om min alldeles utmärkta analys. Punkt slut.

Inga kommentarer: