tisdag 1 juni 2010

Detta-stör-mig-lista

Några saker jag stör mig på:

1. Kronprinssesan Viktoria och Daniel. Jag stör mig väl inte på dom som personer (jag känner ju dom faktiskt inte), utan hypen kring dom. Nu börjar jag ledsna ordentligt. Jag har väl aldrig gillat kungahuset direkt men så kommer hela grejen kring deras bröllop. Går man förbi ett tidningsställ i en affär så bombas man av bilder och tidningar om dom. Går man in i (nästan) vilket butik som hellst så trängs grejer med deras nunor på. Jag läste en artikel förut om vilka företag som har fått tillstånd att producera saker med bilder på dem. Och det är verkligen ALLT. Tallrikar, affischer, glasunderlägg, dukar, vykort, handdukar och allt var det var. Men det jag undrar är vem vill ha dessa saker?! Vem vill sitta vid ett matbord och ha Kronprinsessan och Daniel stirrande på sig? Jag förstår inte. Sen så har Reinfeldt gett dom en present från folket, nå glas-set som är värt 300 000 kronor. Jag blev då inte tillfrågad vad jag ville ge dom. Jag menar, gudars skymning, glas-setet var tusen glas. När ska dom använda tusen glas? Please tell.

Men ja, tillbaka till sakerna som ska produceras. Visst det är jättebra att en viss procent av varje såld pryl går till någon ungdomar & utanförskaps grej men, kan vi inte istället ta pengarna som läggs på alla artiklar om dom och pengarna som kommer läggas på bröllopet och ge dom till den där fonden? Bara att förslag sådär.

2. Vissa bloggar. Rättare sagt människor som skriver bloggar och har all fokus på sina husdjur. Jag struntar helt i vad din katt eller hund gör. Varje dag. Varje timme. Varje minut. Varje sekund. Jag skiter i det. Skriv om något intressant istället. Kan människor exempelvis skriva om... SIG SJÄLVA?!

3. När min lägenhet vägrar städa sig själv. Den gör aldrig det. Hur länge jag än väntar, hur mycket jag en ber och hur mycket jag än är snäll mot den så städar den inte sig själv. Jag menar, den borde ju tillslut fatta min hintar.

4. Min bonnbränna jag fick på golfen i söndags. Jag är inte lite sådär härligt rosa som att jag bara varit ute i solen en stund. Jag är sådär pensionärs-röd. Tanter som pressar i solen med linnen eller t-shirts. Vacker, så vacker att jag nästan gråter. Men bara nästan.

5. Att det här blogginlägget blev längre än planerat. Så långt att jag inte ens orkar läsa igenom och kolla meningsuppbyggnad eller stavfel. Lathet av mig, jobbigt för er.

Jag slänger in en bild också för att göra inlägget
liite roligare, bara sådär. Liksom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är faen inte lätt inte. Men min nya bikini är fin iaf, så fiiin. Polkagrisfin. Vi kan pressa i solen i helgen, som panchisar.Puss//L

madde sa...

Härlig blogg:D

Du har röstat på cupcake bidraget nr 4 i min tävling!
Om du vill ha rabattkoden till Celebrations mste du ge mig din e-mail=)