torsdag 1 juli 2010

We're gonna party like it's your birthday!

Igår fyllde jag år. Så nu är jag hela 21år gammal. Jag hade en jättebra dag som erbjöd en trip till Västerås där Narnia filmerna inhandlades. Lite glassande på Fias och deras altan, det blev lite bowling också. Jag kom på en stark andra plats... eller föresten, jag kom sist. Jättesist. Jimmy vann. Han hade mer än dubbelt så mycket poäng som jag och hans klot vägde mer än dubbelt så mycket som mitt. Så jag skyller på det. Det banade vägen för vinsten! Haha. Sedan avslutades kvällen med film, Ghost rider. Helt okej faktiskt. Det var som sagt en väldigt bra dag :)

En tanke som slog mig bara var att det var mycket roligare att fylla år när man var liten. Det planerades för kalas, inbjudningskort skickades och tårta och sådant skulle ordnas. På morgonen väcktes man med frukost på sängen och födelsedagspresenter. Det var fint och så var man så förväntansfull. Vaknade långt innan man skulle, innan mamma och pappa ens stigit upp för att göra iordning frukosten. Det var så enkelt när man var liten, hela dagen var bra och rolig.

Det pirret som fanns då - finns inte idag. Men ändå var min dag igår lika bra som den för 11 år sedan. Det är bara andra saker som gör den minst lika rolig!

1 kommentar:

FRIIIIIIDA :) sa...

man kan väl fortfarande fira så, för bara något år sedan hade jag ett prinsesskalas och det var pyntat till tusen!! hehe det får bli project 2011 ;)