måndag 30 augusti 2010

A walk down memory lane

Jag har suttit och läst lite på min två gamla bloggar. Där finns ungefär tre år av mitt liv nedskriver (nu har jag inte räknat med denna blogg i dom tre åren så det är innan denna). Jag startade min första blogg januari 2007 och sedan dess har jag haft fina vänner, lustiga ideér för mig och blivit bränd 2 gånger och idag? Jag ler, jag ler åt det. Åt roliga minnen och åt min egen idioti för tårar jag fält och saknad jag känt för människor som såhär i efterhand visat att ett avslut var det bästa som kunde hända. Jag såg bilder på vänner jag hade då och som jag idag inte har någon eller lite kontakt med, jag log åt det med, åt de fina minnena jag har. Jag hittade paintbilder som jag la ner seriös tid på och som jag fann fantastiskt kul. Hur jag längtade till att flytta hemifrån och hur nervös jag var när det väl var dags. Hur mina prov på gymnasiet och exminationsprov på sminkskolan gav mig samma ångest då som jag idag har på tentor. Upptäckte hur en av mina bästa tider, i mitt ack så långa liv, var när jag gick på makeup institute om jag utgår från det jag skrivit. Hur jag under endel perioder varit riktigt ledsen och opepp på det mesta. Och hur jag andra perioder har gått på moln och varit oerhört glad.

Under mitt läsande upptäckte jag hur jag förändras, allt ifrån utseende till skrivsätt. Hur jag i början skrev ut mycket mer i bloggen än vad jag på senare gjorde och idag gör. Lite lustigt det där, det var som läsa någon annans liv emellanåt. Men jag gillar det, att dom finns kvar. Trots att mina ledsna perioder finns med och saker jag hellst skulle vilja radera ut minnet så ja, så finns dom glada och förbannat roliga perioderna också! Så därför, efter en walk down memory lane, tänkte jag bjuda på en av mina gamla paintbilder och få er att häpna över mina paintskillz, haha;

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hello,jo då jag minns dina paintbilder:)särskilt denna undra vem du var kär i då:)puss

Anonym sa...

Jag älskar dina paintbilder, dom är fina ju!!:) PUSS!!//Linda

Anonym sa...

ja, eller så har du hittat nåt nytt i dimman.... =) kram moster