onsdag 1 september 2010

Moder natur gillar nog inte oss

Jag har blivit förkyld, igen. Min kropp gillar visst att bli förkyld och lite dålig. Jag förstår inte, vad jag än gör så jobbar min kropp (och Moder natur) emot mig. Jag klär på mig ordentligt när jag ska ut för att inte bli sjuk, vad händer då? jo, min kropp börjar istället svettas för Moder natur väljer att ge oss en stunds sol för att sen växla om till kyla och blåst vilket gör att jag istället börjar frysa och avslutningsvis kommer hem med en rinnande näsa, som är oerhört sexigt, och iskall överallt. Eller så väljer hon, Moder natur, att ge oss regn precis när jag ska cykla hem så jag kommer hem genomblög och iskall. Med nu strunar jag i att jag är förkyld, jag kurerar mig med té och alvedon för ikväll ska jag nämligen på piratfest, vi ska alltså försöka se ut som pirater allihopa! Och jag tror att jag inte kommer lyckas se ut som någon pirat, men men... man måste ju ge det ett försök! Frågan som återstår än är om man ska gå all in och försöka sig på att sminka skäggstubb och vara manlig pirat? Är tacksam för förslag om utklädnadsgrejer man kan ha!

Men tills festen är det ett tag kvar och jag ska trotsa min förkylda näsa och bege mig upp på stan för att fylla på mitt alvedon- och nässprayföråd och köpa strumpbyxor! Fredens liljor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. värst vilken fart det var på er igår kväll när jag ringde.haha puss ma