måndag 27 september 2010

Vad jag vill och vad jag måste

I min lägenhet står det fem stora kartonger som delar av mitt liv ska få plats i. Men jag orkar inte, inte just nu. Jag orkar inte tänka tanken på att börja packa ner saker. Packa ner, låta stå, flytta på, packa upp. Jag orkar det bara inte, helt enkelt. För när ska jag ens flytta? Därför låter jag det stå nu, bor, äter och lever med mina stora tomma kartonger. Jag måste göra så mycket annat och jag vill göra mycket annat. Jag måste plugga, laga mat och massvis med andra viktiga saker. Jag vill gå på stan, göra av med pengar som jag egentligen borde spara, köpa saker som jag inbillat mig att jag fyndat, köpa fint tyg och sy fina 50tals klänningar som jag inte ens vet hur man gör, köpa kläder på myrorna och sy om och göra till något annat än det var tidigare.

Det finns mycket jag vill och mycket som är måsten. Frågan är om jag just nu orkar eller kan göra något av det.

1 kommentar:

Ussi ussilainen sa...

när jag har tusen saker som jag vill göra men inte hinner.. så brukar jag skriva upp den på "roliga listan".. då kan man lägga det åt sidan och plocka fram det när man sitter och pillar navelludd och funderar vad fan man ska göra :) eller så bockar man av en sak som belöning efter att man gjort något ruggigt tråkigt ;)

man får skita i tråkiga saker ibland och unna sig saker inte är "måsten".