tisdag 5 oktober 2010

Jag tror, jag tror jag vet nu.

Jag lyssnat på en del musik idag. Lyssnat, funderat, klurat och tänkt. Och jag tror jag kanske kom fram till någonting. Men jag vet inte. Men kanske, kanske har jag förstått lite grann nu. Inte förstått varför saker och ting har blivit som dom har, det kommer jag kanske aldrig förstå. Men jag kanske förstår varför det är som det är nu. Men bara kanske. Jag kan förstås ha helt fel och bara greppar efter något. Jag vet inte. Men om jag nu kanske har kommit på det, så måste jag bara försöka hitta en lösning till problemet. En dag kanske jag gör det, får en aha-upplevelse och så är det inget mer med det. Eller så kanske jag inte alls gör det. Det kanske fastnar för jämnan. Men det får det inte göra, det gör det faktiskt lite för ont för.

"Elle, när ska det bli inne att vara som jag
Blek och feg och sävlig och lat
Jag har köpt varje nummer Elle sen 96
Men det som fortfarande gäller är
Vacker och lycklig
Och just nu kjol med särskilda veck"


Säkert! - Ditt kvarter

Inga kommentarer: