måndag 4 oktober 2010

Att packa inför flytt

Idag har packandet för flytten dragit igång. Det är helt sjukt vad prylar man har. Vart kommer allt ifrån?! bara böcker och filmer blev tillsammans 2 papperspåsar och två plastpåsar och då har jag fortfarande några skolböcker som inte är nedpackade än, och den ena påsen vägen hundra kilo, minst! Det ska bli kul när jag väl fått in allt i nya lghn och får börja göra i ordning allt men jag bävar för själva flytten. Jag kan höra pappa redan nu, "INGEN går in i lägenheten utan att bära på någonting!". Haha! ;)

Sen det här med själva organiseringen av packandet. Vad ska vart och hur mycket man kan lägga ner i en låda/påsa så att det håller. Vore ju mindre roligt om botten rasar när man är på väg ner för trappen med en låda med ömtåliga prylar i. Eller att alla böcker får göra en flygtur ner för en trappa. Så framför mig har jag ett samboliv med påsar och kartonger, men som tur nog bara för några veckor!

Men nu ska jag göra mig i ordning för att snart gå iväg och kolla lite på tapet, med Dennis som sällskap! Så ja, jag återkommer väl om hur det här med packandet går...

Inga kommentarer: