tisdag 9 november 2010

Taxiåkarn'

Idag fick jag åka taxi hem från skolan. Jajemensan. Jag önskar att jag gjorde det för att jag var rik och faktiskt kunde använda taxi som andra använder cykel. Men så är inte fallet, jag är en fattig student. Men nu var det så att Örebros busstrafik chockades av snöstormen som var idag och ställde in all busstrafik. Jag menar, att det kom snö i Sverige måste ju chocka alla, gå till världshistorien och skrivas in i någon rekordbok. Så ja, därför fick jag åka taxi och är nu 120 kronor fattiga. Men jag fick en jättebra taxichaufför som stoppade taxametern efter halva vägen. Alltid nåt!

Annars då? Efter en helgs ledighet från skolan så är det nu fullt upp igen. Jag har missat min tvättid 2 gånger, varit på både rättspsyksmöten och faddermöte och sett en del film. Mitt mående känns ungefär som en kombination mellan Balder på Liseberg och och och.. något riktigt dåligt. Ibland är allt härligt och bra och ibland vill jag inte ens tänka på något och gräva ner mig någonstans. Men vad jag, det är väl så livet fungerar. Tiden fortsätter ju att gå oavsett hur jag mår. Det är väl bara fortsätta och nu är det heller inte länge kvar till nyår så då får jag helt enkelt glömma det här halvåret som har varit. Eller ja, allt vill jag inte glömma, vissa saker har faktiskt varit bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

PUSS!!<3 Du kan ringa mig när du vill, hur ofta du vill och hur länge du vill, du får också hälsa på, flytta hit eller bo i vår soffa, under vår säng eller i vår bil. När du vill!! om du vill eller skulle vilja, hur länge du vill min lillaste lilla fjunis. PUSSS!!//LINda

Anonym sa...

Det var tur att du fick en snäll taxichaufför :)usch jag vill inte ha nån snö än:(det är 3dec som jag sussu o sirpa kommer till örebro,men du kan väl komma hem tidigare tycker jag!PUSS O KRAM..//Mamma