torsdag 16 december 2010

Tre punkter

Tre punkter bara:
  • Jag har idag gjort vinterns första vurpa. Jag halkade och gled bakåt, dråsade ner på rumpan och höger arm. Skönt.
  • Jag ramlade av den anledningen att mina NYA vinterkängor suger. Dom är fina men fyller inte ett av sina syften. Dom håller värme ganska bra så det är uppfyllt men ja, dom är liksom hala som hockeypuckar. Jag glider runt på dom som bambi på hal is. Jag skulle iväg och gruppa imorse hemma hos en och jag hade tänkt att gå dit då hon bara bor en busshållplats bort. Men bara mellan min port och busshållplatsen höll jag på att ramla TRE gånger, och det är ungefär tjugo steg jag måste ta. Så därför kände jag mig tvungen att ta bussen, något annat hade ju varit risk för min hälsa. Men trots denna säkerhetsåtgärd ramlade jag. Men med dom skorna så var det bara väntat, den första av hur många kommer framtiden att utvisa.
  • Jag var tvungen att handla idag, jag hade verkligen ingenting i kylskåpet. Så idag tänkte jag slå på stort och åka och storhandla på Ica maxi. Det är lugnt tänkte jag för jag åker buss! SÅ jag åker ut till Ica, handlar mjölk, bröd, köttfärs, skinka, kassler, juice ja allt möjligt man kan behöva och jävlar det blev tungt. Jag i princip släpar påsarna till busshållplatsen, som förövrigt låg jävligt dumt till. Det var inte ett dugg roligt eller så smart som jag trott. Storhandla med buss är bara att glömma i framtiden, åtminstone om man är ensam. Jag får nog börja extremstorhandla två gånger i månaden och sen ta taxi hem och helt och håller sluta småhandla. Men ja, det vet vi alla att det inte gånger funka, hur detta ska lösas vet jag inte.Men storhandla och åka buss kommer jag nog aldrig göra igen...

3 kommentarer:

Susanna sa...

det finns såna där pensionärsdubbar som man kan sätta på skorna ;) hah. det är som avtagbara selar. jag har faktiskt övervägt att köpa såna, efter förra vinterns vurpa med svullet kindben och lättare hjärnskakning.
finns på välsorterade skoaffärer ;)

Anonym sa...

jag vet vad jag ska köpa till julklappstävlingen, jo broddar till skor hahaha. Då blir det tävla eller hur....jag skulle oxå behöva ha såna. Vi ska till Ööörebrooo imorgon. Hence ska få välja datastol, lite av en julklapp....Vi kanske ses ? Kram moster oster i Kungsör

Anonym sa...

....förresten gå in på heppo.se / skor på nätet med fri frakt...nice// moster