fredag 17 december 2010

Städning

Jag har städat, jag har städat som en dåre! Och då menar jag verkligen som en dåre. Jag förstår inte riktigt hur jag tänker när jag städar. Jag börjar exempelvis med att vika undan kläder, sen halvvägs in i det så kanske jag kollar på något på byrån och plötsligt står jag där. Sen när jag inte riktigt är klar där så kanske jag går in på toa och ska lämna nåt, fem minuter senare kommer jag på mig själv att städa badrumsskåpet. Jag börjar alltså städa på alla ställen samtidigt. Min system är alltså att städa på alla ställen samtidigt, det fungerar sådär. Tillslut blir det snyggt men det tar bara lite längre tid. Men ja, huvudsaker är väl att det blir fint tillslut! Nu ska jag strax bara dammsuga och torka golvet så är det klart. Senare ikväll kommer Moa hit också och då blir det julbak(!), vi ska göra godis. Tryffel och kola it is :) Det är även en korridorfest ikväll så får väl se om vi åker dit en sväng, men först på schemat är faktiskt julbaket så får se hur långt tid det tar! Över och ut!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vaddå städar,,,,du är ju ute och bloggar ser jag hahaha visst är det kul o städa, man hinner inte mer än färdigt så får man börja igen. Evighetsgöra eller hur !!

Anonym sa...

Det där med städa känner jag igen,du vet hur stressad jag blir när det är stökigt överallt:)du kanske är lik mig o det blir bara värre o värre när man blir äldre:)puss/ma