tisdag 18 januari 2011

Jag var rik för en stund.

Idag har varit en helt okej dag, förutom att jag försov mig. Rejält! har nog aldrig försovit mig så mycket som idag... skulle nämligen upp vid sju men ag vaknade vid elva! Det rubbade hela min dag. Förut när jag försovit mig har jag ändå vaknat i någorlunda tid och "upptäckt" att jag försovit mig och att jag brukar minnas hur jag stängt av väckarklockan. Men inte idag inte, idag sov jag som ett barn till elva. Men men, inte mycket att göra åt det. Åkte i alla fall till skolan för att sälja lite böcker. Jag var 1000 kronor rikare i sisodär1 minut, sen skulle jag köpa nya böcker för samma summa. Men det kändes ändå bra på nåt sätt. Böckerna för den här 15p kursen är fixade och jag även sålt lite böcker. Jag ska även sälja tre böcker på torsdag så då får jag lite mer pengar. Härliga tider!

Efter skolan bar det av in till stan för almanackajakt och så kika vad Röda korset hade för utbud av möbler denna vecka. Jag hittade tyvärr inga möbler men en almanacka blev det allt! Eller rättare sagt en filofax, som jag är helt kär i! Lite dyr men ja, jag försöker se det som en av mina första investeringar (om vi bortser från lägenhet, möbler och allt annat sånt). Den är lysröd och så så så... underbar! Jag köpte även ett guldigt hårband till Togafesten som är på fredag, tyvärr gick den sönder lika snabbt så måste åka in och byta den imorgon. Men jag tror den kommer bli kalas på fredag! Jag, Amanda och David käkade även lunch/middag på stan. Blev en smörgås på Bara Vara. Så om vi bortser från att jag försov mig så har det varit en riktigt bra dag! :)

Det här är den! Dock är det en ganska så dålig bild.
Den är mycket mer lysröd än vad som syns och... mycket finare än vad den ser ut att vara :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan börja ringa dig varje morgon ,om du vill ca halv åtta :)vad tycks?..hmhm..ma

Anonym sa...

Din nya filofax var fin:)hoppas din kompis blev glad över kexen:)puss