tisdag 15 februari 2011

Die, die, die.

Jag är nära en hjärnblödning, eller åtminstone nära att bli galen. Man gör en fråga på tentan, för att sen upptäcka att den är fel. Fel, fel, fel! Ibland undrar jag varför jag pluggar, det har inget slut. Men samtidigt vill jag inte ha ett jobb där jag måste gå runt och fundera på vad jag kommer få ut i slutet av varje månad. Ifall pengarna kommer att räcka (och låna va mamma och pappa är ingen hit, även om jag får så är det inte roligt). Visst, jag är inte den tätaste tjejen just nu heller (heja CSN). Men i dagsläget har jag inte mycket att visa upp på arbetsmarknaden, självklart har jag min erfarenhet och lite utbildning så, men i jämförelse med många andra människor så är det inte värt mycket. Om 2.5 år kommer jag ha lite mer, om jag tar mig igenom det här. Då kan jag säga att jag är socionom. Min utbildning och erfarenhet kommer vara värt en smula mer. Helt enkelt. Men ändå, fucking-jävla-skit-tenta.

Inga kommentarer: