tisdag 15 februari 2011

Minnen

Jag satt nyss och kollade igenom mina gamla bloggar. Fyra år av mitt liv har jag bloggat, sen januari 2007. Det är ganska kul ändå, att allt finna kvar. Hur jag själv kan läsa av mitt mående av det jag skrivit. Även om andra inte ser det så kan jag se allt i varje inlägg. Nästan så att jag minns när jag läser inlägget när jag skrev dem och hur jag mådde. Det var en bit jag hittade om flytten hit till Örebro, som fick mig att tänka lite:
"Jag måste starta om, ladda upp och starta om för en ny stad. Som minst kommer bli lika bra. Mitt Örebro kommer bli lika bra som mitt Stockholm är."
Jag minns hur nervös jag var över flytten. Jag skrev ett långt inlägg om allt jag skulle lämna kvar i Stockholm och hur mycket jag skulle sakna det, men jag var ändå riktigt pepp. Som om en flytt var det jag behövde. Jag kan säga, efter ett år här i Örebro, att det blev bra. Det blev jävligt bra. Självklart saknar jag Stockholm, Stockholm är ju ändå Stockholm. Men ändå, dom fina människorna jag träffat här och det underbara boendet jag har här är fantastiskt. Materiella saker och (underbara) vänner har jag ingen brist av. Visst har Örebro gett mig några bakslag och jag är inte riktigt normalt fungerande än. Men jag kan ändå helt ärligt säga, att mitt Örebro är lika bra som mitt Stockholm var.

Inga kommentarer: