tisdag 8 mars 2011

Newsies

När jag var liten kollade jag flera gånger på en musikal som gick på tv1000. Jag har letat efter den flera gånger men har inte hittat den, fram tills idag! Jag mindes bara att den handlade om tidningspojkar, att jag tyckte den var bra och att jag tyckte att en av skådespelarna såg bra ut. Men efter en massa googlande och stöd från Linda så hittade jag äntligen den, det heter Newsies. Lyckan var total i sisodär en minut - tills jag upptäckte att den inte säljs någonstans! Ja, förutom i staterna då, som vanligt (i alla fall vad jag hitta). Jag skulle väl kunna beställa den där ifrån med då vet jag ju inte om det kommer funka på min dvd-spelare. Så nu är jag bitter. Jag kunde lika gärna varit utan, hade inte behövt hitta den. Vad är det för mening att veta vilken det är, vad den heter och att den bara säljs utomlands? Nä, då kunde jag bara ha levt med vetskapen om att jag såg en bra musikal när jag var liten. Blä.

Så vill ni göra ett stycke Iida glad så visa vart man kan köpa den eller skänk den till Iida-fonden! Skulle jag få hem den skulle jag skrika ariba (med tillhörande armrörelser) och dansa flamenco på min balkong!

(Jag har kollat på klippet nedan cirkus 10 gånger nu)




(Sussu, jag förstod inte riktigt vad du mena med kommentaren tidigare. Vadå om jag är där i mängden? :P )

2 kommentarer:

Susanna sa...

Förmodligen kommer du inte kunna spela filmen i din dvd om filmen är amerikansk (region 1) för i så fall måste du ha en regionsfri dvd-spelare.. vilket inte hör till vanligheten när man köper en dvd-spelare.. men kolla i papprena för säkerhetsskull :) ska de filmen annars matcha din dvd-spelare måste den tillhöra region 2. men det visste du säkert redan ;) men jag tänkte bara utifall..

Anonym sa...

Finns den inte o ladda ner....och det jag menade var att om du var med och spelade fotboll, det var så mkt folk på bilderna...därav ordet "mängden" /kram