onsdag 4 januari 2012

10 saker jag tror jag kommer att sakna

Jag tänker att det mer tid kvar tills jag ska åka till Indien än vad det egentligen är. I min värld känns det som det är flera veckor men egentligen är det bara 2,5 vecka kvar, eller 17 dagar eller 408 timmar eller 24480 minuter om man så vill säga det på det viset. DET är helt galet. Jag en del att kvar att fixa tills dess, bland annat packa resväska och packa ner min lägenhet eftersom jag ska hyra ut den när jag är borta. Men jag har kommit fram till att det flera saker jag kommer att sakna medan jag är borta. Flera saker jag åtminstone tror att jag kommer sakna, och några av dessa tänkte jag dela med mig av till er:
  • Min säng. mina egna riktiga säng som står på ben. Alltså, jag kommer sova på en tunn madrass på golvet därborta. Så att få sova mer än två decimeter över golvet kommer nog kännas riktigt bra när jag väl får göra det. Och ingenting är ju bättre än ens egna säng!
     
  • Känslan får i magen efter att ha haft en himla fin utgång med fina människor. Stå på dansgolvet med dom människorna och dansa till bra (och dålig) musik och bara vara! Och sen komma hem och landa sin egen säng. Nej, det är inte sängen jag igen vill berätta att jag kommer att sakna utan den där känslan. Känslan som sitter sådär långt ner i magen och allt bara känns fruktansvärt bra
     
  • Min stavmixer. Det måste vara guds gåva till smoothie-älskaren. Återigen vill jag säga att det är världens bästa grej!
     
  • Att komma hem till min egna lägenhet, att efter ha haft en evighetslång dag i skolan och bara kunna komma hem. Trött och jävlig, och få lägga sig i soffan och göra ingenting.
     
  • Veta vart allting finns och vad man kan göra. Ja självklart kommer jag lära mig att hitta i Pune också, kanske inte jättebra men jag kommer lära mig vad man kan hitta på. Men det kommer inte vara samma sak, här i stan hittar man ju nästan lika bra som man hittar i sin lägenhet!
     
  • Få storstäda hela lägenheten, laga världens (med studentmått mätt) lyxmiddag, hoppa in i duschen och sen få äta maten i min nya städade lägenhet med tända ljus och kolla på någon bra serie! Det är himla fint. Okej, det kan vara en smula deprimerade också eftersom jag gör det ensam. Men ändå, jag kommer nog ändå sakna det.
     
  • Köra bil och åka bil i svensktrafik. Nu låter det som att jag kommer att köra bil därborta men det ska jag förstås inte, men jag kommer att sakna att köra bil. Lyssna på hög musik och sjunga som om ingen hör (ingen hör ju faktiskt) när man är på väg någonstans. Nu brukar jag inte göra några längre roadtripar men dom få minuterna det tar att köra till Valskog eller Köping brukar vara himla fina.
     
  • Nötfärs/Blandfärs i matlagning. Behöver väl ingen närmare förklaring.
     
  • Allt mitt smink, ytligt jag vet. Men det är ju bland det roligaste som finns. Jag tror nämligen inte det är värt att packa med sig 10 kg smink för att sedan använda det och slutligen svettas bort det.
     
  • Sen kommer jag ju självklart sakna alla fina människor jag har här i Örebro och på andra ställen runt om i Sverige. Och såklart Linda som jag brukar ringa ungefär 3456 gånger om dagen ungefär. Så man kan säga att hon får lite semester nu, men sen när jag kommer hem kommer jag ha tre månader att ringa ikapp! Jag kommer också sakna mamma och pappa såklart. Men jag tänker att den här punkten är så himla självklart att den egentligen inte behövs, men jag ville lyfta fram det ändå (ifall någon skulle känna att det var ohyffsat att jag inte tog med det).

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kommer sakna dig med. Så. Sjukt. Mycket. Tur att jag kommer och hälsar på!!<3<3<3//linda