lördag 7 januari 2012

Nyårsafton 2011

Nyårsafton var ju förra veckan, det firade jag hemma hos Björn och Maria. Det var en riktigt bra kväll. Vi åt fruktansvärt god mat, skickade upp såna där lyktor, spelade spel, hängde lite med Fia och så spelade wii också. Jag hade faktiskt med mig kameran också, det har ju blivit lite dåligt med den dom senaste månaderna, har ju mest blivit bilder med telefonen. Men nu så! Nu när jag ska snart åka iväg så är det lika bra att jag vänjer mig med kameran igen också. Så här får ni lite bilder från min nyårsafton 2011!

Jag firade in det nya året med min gula klänning från London, lila ögonskugga och jättemycket utväxt.

Matlagning.
Matlagning.
Världens roligast potatisskivargrej! Jag var alltså ansvarig över potatisskivandet. Det var jättekul måste jag erkänna! I alla fall när man hade den där braiga grejen :)

Konjak till såsen, även den första konjaken jag någonsin köpt! "Den billigaste konjaken nu har, tack".

Bordet var dukat med både stjärnor och serpentiner, fint!

Förrätten! Toast skagen. Allt hemmagjort! Ja, alltså, röran och det...

Huvudrätten! Oxfilé och potatiskaka med konjakssås och haricoverts.

Efterrätten! Vitchoklad pannacotta med hallonsorbé och hallonröra! Så himla gott och även här var allt gjort från grunden.
Spel!
Även jag fastnade lite bild, suddig... men ändå.

Det här med att skicka upp lyktor är en konst. Därför fick Björn och Maria göra det!

Och så slog klockan tolv och plötsligt var det 2012!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där var ju västa gorme middagen ni hade nyår, björn verkar verkligen fokuserad på vad han gjorde:) ma

Anonym sa...

Ja usch vilken utväxt ,,haha