fredag 10 februari 2012

Ibland tror jag att jag har förlorat förståndet

Jag har ju skrivit en del om organisationerna som vi har varit på här, eller åtminstone känns det som så. Därför tänkte jag bara nu berätta nu att det känns himla bra här. Jag har ungefär fem minuter varje dag som jag "kraschar" lite och tänker ungefär "Jag är dum i huvudet! Tre jävla månader. Vegetariskt, vegetariskt och stirrande människor. Jag har förlorat förståndet". Men sen går det över lika snabbt och jag älskar Indien igen! Så, jag trivs ändå himla bra här. Lägenheten och alla jag bor med är jättebra och hittills har allt fungerat fint. Jag har än inte shoppat sååå mycket saker som jag trodde jag skulle göra. Eller ja, jag har ju köpt mig en systemkamera! Världens bästa grej. Det blev en Nikon D3100. Jag tycker den är himla bra! :) Men andra saker har jag inte köpt så mycket av, men det jag måste köpa inom en snar framtid är en väska, ett par skor och en till kurta. Men det har jag tänkt att köpa vid marknaden någonstans så det borde inte bli dyrt.

Jag har förresten lagt märke till hur himla snål man blir här. När man går och kollar till exempel på ett par örhängen och dom säger att dom kostar 120 rupees, så tänker man "Nej fy fan vad dyrt..." men så tänker man efter lite och kommer på att det typ är 20 kronor. Så saker och ting kostar inte så jättemycket här (beroende på vart man spenderar sina pengar) men det är heller inte världens bästa kvalité, det är lite så att man får det man betalar för helt enkelt. Även om vissa grejer är jättebra!

Nu ska jag gå och göra ingenting. Någon dag här ska jag försöka lägga upp bilder från min nya kamera så ni får se vad det blir för bilder :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul med en ny kamera, jag väntar med spänning på fler foton, tycker de e kul att både se foton och läsa din blogg. Ha de bra kram moster Susanna

Anonym sa...

Nästa år samma tid ska jag fråga dig,saknar du Indien o värmen , jag tror jag vet svaret:) för då åker väl ett nytt gäng dit, förstår att du är nöjd med din nya kamera . puss ma

Sofia Holtfors sa...

Hej vännen.
Saknar dig supermycket. Men skönt att höra att du har det bra.

här hemma pluggar jag på för fullt. just nu sitter jag med miniuppsats och hemtenta..

Saknar dig!
Pusspuss /Sofia