onsdag 28 mars 2012

Hyderabad

Jag lever och frodas, Just nu är jag i Hyderabad och lär mig lite om religioner och besöker tempel, moskéer och annat roligt. Men det börjar bli väldigt varmt just nu, vädret som förväntas komma i slutet av april har tydligen redan kommit säger dom. Därför har det blivit lite ändrade planer i vårt schema här. Vi skulle egentligen åka ut till en Tribal community men på grund av värmen har det blivit inställt. Det torkar ut brunnar och skapar andra problem där vilken gör att vårt besök skulle bli ganska svårt för dom (och även för oss). Så eftersom det blev inställd har vår mentor här gjort om hela schemat och vi slutar därför praktiken här redan den 13 april. Jag tänker inte komma hem tidigare för det (vet nu hur dyrt det är att boka om en biljett?! Helt sjukt dyrt har jag fått lära mig nyligen). Sen så tycker jag det känns ganska fint att ha det ledigt och hänga i Pune, bada och shoppa. Det kan jag helt klart leva med, trots värmen.

Linda fyller också år idag, hela 28 år. Grattis,´grattis och grattis finaste syster! Men detta avrundar jag det här inlägget och så hörs vi någon annan gång (risken finns att det inte är förens jag kommer hem så dålig som jag är på att uppdatera!).

Namaste!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter hääärligt! Njut av tiden, du är snart hemma och back to basic! Kram Mooooster

Anonym sa...

Åh jag skulle gärna åka till till Indien igen och vara i värmen o bada ,,så skönt :) men kanske nästa år i mars, puss ma

Anonym sa...

Hej ! njut av värmen, här är så jävla kallt, aprilväder huu. Dina småkusiner är på studentkryssning nu,och på onsdag morgon åker vi till Hamburg ! Kram moster