tisdag 17 april 2012

Målet börjar närma sig

Nu är det bara sex dagar kvar innan jag landar i Sverige, och hela fem dagar kvar innan resan hemåt börjar. Vi har planerat det så att det kommer en bil på söndag morgon och hämtar upp hos här och kör oss till Mumbai där vi har bokat ett hotellrum på Bentley hotell, vi flyger ju på natten på söndag och därför tyckte vi det skulle vara skönt att ha ett hotellrum att vara i på dagen eftersom vi ville stanna i Mumbai och shoppa lite. Vi lyckades övertala hotellet att vi inte egentligen ska sova där alls utan lämnar hotellet på natten vid två så vi får klämma in oss fyra stycken i dubbelrum. Vilket är himla fint för plånboken. Flyget hem går sen på morgonen någon gång innan sex, så då åker vi från Mumbai till Istanbul och därifrån sen vidare till Sverige där vi landar runt fyra på eftermiddagen har jag för mig.

Det känns himla skönt att resan hemåt börjar närma sig. Inte för att jag inte älskar Indien, det här är ett fantastiskt land men nu har vi fått se så mycket baksidor av det och jag saknar allt jag är van vid. Så nu börjar det räcka, men jag tror och hoppas att jag någon gång kommer tillbaka hit igen. Jag har haft några jobbiga, fantastiska, slitande och fruktansvärt roliga månader här. Vi har varit på organisationer, lekt med barn, varit på bio, ätit all möjlig god och konstig indisk mat, shoppat, varit på bio, haft föreläsningar, solat och badat, semestrat och gjort massor av annat kul och jobbigt där emellan. Det känns nästan som tiden hemma har stått stilla, när jag åkte hit trodde jag inte att tre månader skulle kännas som så mycket, men det har det gjort. Tiden har bara flugit förbi här, men det är nästan så att jag förväntar mig att inget ska ha hänt hemma. Men det har det ju såklart gjort och det ska bli fint att se vad det kan vara. Det ska också bli himla skönt att komma hem till min egna lägenhet. Efter tre månaders samboskap med åtta andra personer börjar det också räcka. Inte för att det har varit sjukt bra och jag kommer gråta som en barn när vi säger hej då och jag kommer sakna alla massor så ska det bli skönt. Sova i sin egna (riktiga) säng, mitt egna kylskåp, riktig dusch, soffa, ordentlig byrå och ja, allt som hör min lägenhet till. Även om det nog kommer att kännas himla tyst att vara helt ensam på 43 kvm. Men jag känner att det är dags nu, jag är klar med Indien för den här gången. Om sex dagar säger jag hejdå Indien, jag kommer sakna dig och Hej Sverige.
När vi var på bio såg vi Agneepath och låten nedan är från den och går på repeat på alla ställen här i Indien.

Inga kommentarer: