fredag 19 november 2010

Idag är det bra

Idag är en bra dag, åtminstone om vi bortser från en fruktansvärd mensvärk som måste vara sänd från satan him self! Men som sagt, bortser vi från det så är det bra! Eller egentligen började det igår kväll. Jag och Moa slog på stort igår och gick på bio, nämligen på Harry Potter och dödsrelikerna part 1. En riktigt bra film och jag vill se den igen, igen och igen. Även om boken är flera gånger bättre så var filmen fantastisk! Sen imorse hade jag föreläsning, men på grund av illamående och magsmärtor som drog ner min rörelseförmåga till minus ett blev jag ca en timme försenad. Men den del av föreläsningen jag var med på var riktigt bra, intressant ämne och bra föreläsare (inte varje dag man är med om sånt!)! Men nu är jag äntligen hemma, ska städa lite här och packa för att bege mig mot Kungsör. Tror nästan det är första gången denna termin som jag hälsar på hemma. Eller? Jag minns iaf inte senast jag var hemma. Så jag ska hem, hälsa på Mamma och Pappa, förhoppningsvis träffa Björn och Maria och så kommer Linda och C imorgon också. Woho. Jag ska även klippa och färga håret, plugga, åka till två loppisar, äta god mamma-lagad mat. Ska bli väldigt skönt att komma hem, och jag har en sån tur att jag på söndag får skjuts hem också, haha ;)

Men ja, angående loppsarna så är jag på jakt efter en tv-bänk och ett vardagsrumsbord. Tv-bänken vill jag bara ska vara en enkel grej med hyllor. Inga skåp utan bara hyllor, i någon mörk färg. Vardagsrumsbordet vill jag ska vara 50-60tal, gärna typ trekantigt fast med rundade hörn. Jag får nog helt enkelt se vad jag hittar men jag är dock väldigt trött på min kartong som fungerar som vardagsrumsbord nu. Men jag hoppas på något iaf :) Men nu ska jag städa och packa så det ser någorlunda respektabelt ut när Mamma och Pappa följer med hit på söndag. Woop woop.

Inga kommentarer: