tisdag 5 juli 2011

Inte på riktigt

Jag gillar inte när man drömmer bra drömmar, såna drömmar som är för bra så att man mår fruktansvärt bra när man vaknar bara för att en sekund senare komma på att inget av det var sant. Att känslan man har när man vaknar inte finns på grund av något äkta utan nåt man bara drömt som inte stämmer alls. Fejk glädje och låtsas lycka, vad finns det inte att ogilla med det?

Sen är det ganska bra när det är tvärt om, när man drömmer något hemskt och vaknar med en känsla som gör ont och man är ledsen. Men att man då bara behöver vakna lite till för att komma på att det inte alls stämmer, att allting är bra och allt bara var en dröm.

Men åh. Jag hatar fejk glädje. Jag får nästan ont i hela kroppen hela dagen efter att jag haft en sån dröm. Man känner sig nästan lite ledsen hela dagen och så undrar jag hur livet hade varit om världen/livet hade varit lite mer som i drömmen. Men det kommer vi nog aldrig få veta.

Inga kommentarer: