onsdag 18 januari 2012

Jag ska inte till djungeln

Idag har jag ätit lunch på stan med Moa, jag åt heta räkor med pasta. Det var så himmelskt gott att mina smaklökar nästan dansande tango i munnen på mig. Sen gick jag in på Åhléns för att köpa med lite böcker till Indien, och därifrån kom jag med fyra böcker och en väska. Jag har kollat på en väska där förut, sen var den på rea förra veckan men jag valde att vänta och idag, ja idag när jag kom in så var det halva reapriset! Då var det nog mina shoppingglada celler i kroppen som dansade tango. Så för fjuttiga 100 kronor fick den där väskan som jag trånat efter följa med hem. Fint! Fixade även lite vuxenpoäng idag och gick in på Forex och växla pengar, och kan bara konstatera att det kommer bli krångligt att börja räkna i rupees, 500 kronor blev 3170 rupees. Men jag har ändå tre månader att hinna vänja mig på så det borde ju gå. Efter dagens shoppande så har jag några få saker att köpa kvar till Indien; myggspray, impregnerat myggnät, vattenreningstabletter och solskyddskräm. Det låter som jag ska till djungeln med alla dom sakerna men så är inte riktigt fallet, men det är väl bra att ha grejer därborta iaf! :) Nu ska jag börja med det fruktansvärt tråkiga uppgiften och sen vid fem ska jag in till stan igen!

Inga kommentarer: